نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1880
-
الف
+

«محمد طاهر زهیر»: سرمایه گزاری بالای فرهنگ، هنر و سینما امری ضروری است

سمینار تخصصی «سینما در نیم قرن اخیر» با هدف بررسی، گفتمان و امکان های توسعه فرهنگی، هنری و اقتصادی سینمای افغانستان برگزار شد.

به گزارش آی فیلم2، سمینار تخصصی «سینما در نیم قرن اخیر» با مدیریت اجرایی «افغان فلم» با هدف بررسی، گفتمان و امکان های توسعه فرهنگی، هنری و اقتصادی سینمای افغانستان به مدت دو روز در «سینما زینب» برگزار شد. 

در این سیمنار «محمدطاهر زهیر» نامزد وزیر و سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، «صحرا کریمی» ریاست افغان فلم و شماری از سینماگران، ممثلان و شخصیت های هنری و فرهنگی حضور یافتند و سخنرانی کردند.

در آغاز این سمینار سرپرست وزارت اطلاعات فرهنگ افغانستان خاطرنشان کرد: این سمینار به منظور ارزیابی و واکاوی سیاست سینمایی و وضعیت سینمای افغانستان برگزار شده است.

وی همچنان در رابطه با پیشینه سینما در کشور معلومات داد و گفت: سینما در افغانستان در سال 1347 تاسیس شد و بیشتر با بحران مواجه بوده است. در 40 سال گذشته فرهنگ در حاشیه و تعلیق قرارداشته است و باید ارزیابی شود.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: توسعه فرهنگی، مبنای توسعه تمام عرصه ها شمرده می شود و ریشه تمام توسعه ها وابسته به توسعه فرهنگی است.

«محمدطاهر زهیر» خاطرنشان کرد: فرهنگ ابعاد و نمادهای بسیار جالب و جذاب دارد که یکی از این ابعاد، سینما و هنر است و هدف از تولید فلم، بازتولید فرهنگ و ارزش ها و بازکردن افق های روشن برای فردا می باشد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، سرمایه گذاری بالای فرهنگ، هنر و سینما را امر ضروری و مستلزم حمایت دانست. 

«صحرا کریمی» رییس افغان فلم درباره ضرورت برگزاری سمینار «سینما در نیم قرن اخیر» معلومات داد و گفت: در این سمینار٬ وضعیت سینما در کشور ارزیابی خواهد شد.

سپس در ادامه، فلم کوتاهی درباره سیر تاریخی سینمای افغانستان به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است که این سمینار دو روزه که از روز گذشته 6 میزان(مهر) کار خود  را آغاز نموده است، امروز 7 میزان(مهر) به کار خود پایان خواهد داد.

م ح

نظر شما
ارسال نظر